Style and Social Identities: Alternative Approaches to Linguistic Heterogeneity by Peter AuerPublisher: Mouton de Gruyter Number Of Pages: 513 Publication Date: 2007-08-01 ISBN-10: 311019080X PDF 2 Mb
This volume presents an interactional perspective on linguistic variability that takes into account the construction of social identities through the formation of social communicative styles. It shows that style is a useful category in bridging the gap between single parameter variation and social identity. Social positioning, i.e., finding one's place in society, is one of its motivating forces.Various aspects of the expression of stylistic features are focused on, from language choice and linguistic variation in a narrow sense to practices of social categorization, pragmatics patterns, preferences for specific communicative genres, rhetorical practices including prosodic features, and aesthetic choices and preferences for specific forms of taste (looks, clothes, music, etc.). These various features of expression are connected to multimodal stylistic indices through talk; thus, styles emerge from discourse. Styles are adapted to changing contexts, and develop in the course of social processes.The analytical perspective chosen proposes an alternative to current approaches to variability under the influence of the so-called variationist paradigm.
Download from Uploading orDownload from Easy-Share or Download from Depositfilesor Download from SharingMatrix
Blog de apoio à disciplina Língua Portuguesa II, no curso de Letras Português-Inglês da Faculdade Saberes, Vitória-ES.
Assinar:
Postar comentários (Atom)
Marcadores
- África
- Alemão (idioma)
- Alfabetização
- Alfabeto
- Apinagé
- Aprendizagem
- Aquisição da linguagem
- Arte
- Artigos
- Atlas lingüístico
- Cérebro
- Chomsky (Noam)
- Classes de palavras
- Cognição
- Construção social da realidade
- Corpus lingüístico
- Correntes lingüísticas
- Dialetos alemães
- Dicionários
- Dificuldades da linguagem
- Dígrafo
- Discurso
- Diversidade lingüística
- E-Books
- Ecolingüística
- Educação de Jovens
- Educação Especial (surdez)
- Enunciação
- Escritura
- Filologia
- Filosofia
- Fonética e Fonologia
- Fonologia da língua Portuguesa
- Formação de Educadores
- Formação do leitor
- Formalismo
- Funcionalismo
- Gírias
- Google Books
- Gramática
- Gramática (conceito de)
- Gramática (ensino)
- Gramática (revisão)
- Hjelmslev
- Léxico
- Língua inglesa
- Linguagem
- Linguagem (desenvolvimento da)
- Linguagem (história da)
- Linguagem corporal
- Linguagem não-verbal
- Línguas indígenas
- Lingüistas
- Lingüística
- Lingüística Aplicada (Educação)
- Lingüística Aplicada (Metodologia)
- Lingüística computacional
- Marcos Bagno
- Mente
- Metacognição
- Metáfora
- Metalinguagem
- Metodologia do Ensino
- Morfologia
- Negritude
- Neologismo
- Neurolingüística
- Norma-padrão
- Oralidade
- Ortografia
- Parkinson (mal de)
- Pensamento
- Política
- Pragmática
- Produção de TExto
- Prosódia
- Psicanálise
- Psicolingüística
- Realidade (noção de)
- Revistas
- Saussure
- Século XX
- Semântica
- Ser
- Simbólico (relacionamento)
- Sintaxe
- Slang
- Sócio-interacionismo
- Sociolingüística
- Teses
- Texto (noção de)
- Transcrição Fonética
- Variação lingüística
Nenhum comentário:
Postar um comentário